TONI AND GUY PRAHA

HISTORIE

Dnes mají Toni Mascolo a jeho bratr Guy více než 630 salonů ve 48 zemích celého světa. Značku TONI&GUY založili již v roce 1963 a začínali s jediným salonem v londýnském Claphamu.

TONIANDGUY PRAHA

60. LÉTA 20. STOLETÍ

Když se rodina Mascolových přestěhovala z rodné Itálie do Anglie, usadila se v Claphamu v jižním Londýně. Nejstarší synové Toni a Guy se rozhodli jít ve stopách svého otce a stát se kadeřníky.

 

Otec Francesco Mascolo, slavný kadeřník, učil všechny své syny stříhat vlasy již od raného věku. Toni měl sice zájem o studia a právnickou kariéru, stěhování do Londýna však jeho plány zhatilo a Toni začal pracoval jako asistent svého otce v rušném londýnském salonu.

Brzy si uvědomil, jak moc ho kadeřnická profese baví. Pokračoval tedy v práci po boku svého otce a v salonu Viccari na Cox Street ve čtvrti Mayfair si vybudoval širokou klientelu. Když byl salon později prodán, Francesco si ihned sehnal místo v oceňovaném salonu Renato’s v Dover Street a jeho mladší syn Guy se k němu připojil, aby dokončil své učení.

 

Mladý Toni Mascolo zůstal tři dny bez zaměstnání, což se mu stalo za celý život jednou jedinkrát. Nechal si narůst knír, aby vypadal starší, a stal se manažerem salonu Gerard's v jižním Londýně. Bylo mu pouhých 16 let. Protože se vždycky toužil zlepšovat, netrvalo dlouho, a přestěhoval se do Victoria Street poblíž Westminsteru, kde se mohl věnovat klientele

s vysokým postavením. Pracoval vyčerpávajících čtrnáct hodin denně a šetřil peníze, aby mohl své matce koupit vlastní dům. Mezitím se Guy přestěhoval zpět do jižního Londýna, kde jeho talent našel uplatnění v hojně navštěvovaném claphamském salonu Cecile Moss.

 

12. prosince 1962 tragicky zemřela jejich milovaná matka a Toni s Guyem si uvědomili, že na jejich bedrech zůstal úkol podporovat otce a tři bratry, z nichž nejmladšímu Anthonymu bylo pouhých pět let.

 

V roce 1963 dostal Guy možnost převzít salon, kde pracoval. Navzdory obrovskému riziku se Toni rozhodl ke svému bratrovi v Claphamu připojit, i když to znamenalo opustit dobře placenou práci v salonu v centru Londýna i velkou klientskou základnu, kterou si již vybudoval.

 

V lednu 1963 se zákazníkům otevřel první salon TONI&GUY a bratři tvrdě pracovali na budování podniku. S vysokým nájmem to byl zpočátku boj o přežití. Obchodu naštěstí pomohla skutečnost, že ‚zdědili‘ několik stylistů z původního salonu, včetně mladé Pauline O’Donnellové (později Mascolové, když se v roce 1970 provdala za Toniho), a podnik se rychle postavil na nohy. Bratři pomáhali šířit povědomí o svém salonu také rozdáváním letáků propagující jedinečný „italský styl“.

 

V 60. letech 20. století probíhaly extrémní proměny kultury mladých lidí a došlo k velkému rozmachu módního průmyslu. Salon TONI&GUY nabízel unisex služby na rozdíl od tradiční kultury dámských salonů a pánských barbershopů, které se nyní těžko vyrovnávaly s novými tvary dámských i pánských delších účesů. Koncem roku 1964 byl salon plně vytížen a bratři začali tušit, že je v budoucnu čekají velké věci.

70. LÉTA 20. STOLETÍ

Během 70. let se již jméno TONI&GUY objevovalo v britském tisku i odborných časopisech po celé Evropě a salon se přesunul do vyhlášené čtvrti West End.

Po úspěšném otevření tří nových salonů v jižním Londýně si bratři uvědomili, že aby podpořili růst firmy, potřebují vybudovat silný tým. Tým lidí, jimž budou vštěpovat společnou filozofii a vzdělávat je v nových technikách proudících z oblasti módního průmyslu. Umístění v jižním Londýně se však ukázalo jako problém nejen při náboru motivovaných členů týmu, ale i při hledání titulů ochotných publikovat fotografie účesů, které značka vytvářela.

 

Najít místo v lukrativním West Endu nebyl pro dvojici mladých italských kadeřníků bez finančního zázemí snadný úkol, bratři však věděli, že jde

o velmi důležitý krok. První salon v centru Londýna byl založen v roce 1973 a jeho otevření znamenalo pro značku TONI&GUY zásadní zlom. Náhlý zájem tisku o jejich práci umožnil bratrům Mascolovým  rozvinout jejich talent do dalších oblastí.

 

Zatímco Toni a Guy nyní pracovali v salonu a budovali finančně stabilní firmu, bratři Bruno a Anthony následovali jejich příkladu a propagovali jméno TONI&GUY tím, že se zaměřili  na fotografii a práci s magazíny. Kadeřnické práci Toniho a Guye dodávala jedinečný šmrnc skutečnost, že odmítali otrocky následovat módní trendy a techniky. Nabízeli klientům jasnou alternativu k výrazným geometrickým střihům, které tou dobou

v kadeřnickém průmyslu převládaly, a volili více femininní přístup s foukáním přes kulaté kartáče pro více jemnosti.

 

Po dvou letech byl salon v Mayfairu trvale plný k prasknutí. Původní claphamský salon bratři prodali, aby mohli financovat velkou expanzi – jen tak totiž mohli doufat v uspokojení obrovské poptávky. TONI&GUY se stal nejvyhledávanějším kadeřnickým salonem v Londýně.

 

Novátorský přístup ke stříhání a úpravě vlasů učinil z bratrů vzor pro ostatní kadeřníky a jejich společný talent pro práci s dlouhými vlasy inspiroval širokou odbornou veřejnost. Kreativní tým TONI&GUY, včetně mladé stylistky Pat Stokesové (později Mascolové, když se provdala za Anthonyho v roce 1986), začal pro početné publikum pořádat semináře a kadeřnické show, s nimiž úspěšně cestoval po celém světě. Bratři, jimž byl průkopnický přístup odjakživa vlastní, si uvědomili potenciál, který tkví v zaznamenávání těchto živých akcí. Vydali sérii vzdělávacích videí, v nichž poskytovali dalším kadeřníkům návody na styling i nástroje potřebné k vytvoření konkrétních účesů.

80. LÉTA 20. STOLETÍ

Během 80. let kreativní tým TONI&GUY pokračoval v rozvoji vzdělávacích programů a budování nové poptávky. Jeho členové pravidelně cestovali po celém světě, aby předvedli svou práci na živých vystoupeních a seminářích.

Dominantou zůstávala práce s dlouhými vlasy a díky použití produktových inovací, například v podobě gelů, se vyvíjela směrem ke stylu Avant-garde. Tento styl se stával stále složitějším a vyžadoval celou řadu produktů, které by dokázaly kreativitu týmu správně podpořit. Bratři spatřili další příležitost k rozšíření podnikání: vytvoření vlastní řady vlasové péče, která bude odpovídat potřebám nejnáročnějších stylistů.

 

Koncem roku 1979 bratři založili značku TIGI. Na samém počátku byl TIGI gel, který na trhu těsně následovaly natáčky a nůžky. Osvěta se rychle šířila a videotéka TONI&GUY dál poskytovala podporu výuce, jíž se věnoval kreativní tým. To vše potvrzovalo silný závazek, který bratři Mascolové pociťovali vůči vzdělávání.

V roce 1982 byl otevřen druhý londýnský salon na Sloane Square v Chelsea, o dva roky později pak vznikl první prostor věnovaný pouze vzdělávání, akademie v St Christopher’s Place v Londýně. V roce 1985 Bruno přesídlil do Texasu, aby v Dallasu založil sídlo firmy a zahájil rozvoj ve Spojených státech.

 

Podnikání ve Velké Británii nadále rostlo a na konci 80. let se Toni rozhodl učinit další  průkopnický krok – založit franšízu. V důsledku touhy udržet ve firmě výjimečný personál nabídl Toni důvěryhodným kadeřníkům možnost vést svůj vlastní salon, aniž by museli opustit bezpečí a zázemí značky. Firma TONI&GUY se stala první kadeřnickou společností, která expandovala tímto způsobem. Do konce desetiletí otevřela salony v Twickenhamu v Surrey, následoval Brighton v jižním Sussexu a Guildford v Surrey.

 

Anthony a jeho žena Pat se nadále zaměřovali především na kreativní činnost. V 80. letech se Anthony přesunul do oblasti fotografie, kde se začal věnovat vlastní autorské práci. Jeho snímky byly publikovány v mnoha časopisech, zatímco Pat psala a upravovala knihy vydávané pod značkou TONI&GUY. Kombinace jasně zaměřeného a experimentálního přístupu jim umožnila neustále posouvat hranice a získávat obrovský ohlas u kritiků.

 

Koncem desetiletí Anthony získal titul nejlepšího londýnského a avantgardního kadeřníka, jakož i nejlepšího britského kadeřníka roku, jeho umělecký tým dosáhl hned dvakrát ocenění Nejlepší britský umělecký tým. Značka TONI&GUY se ocitla na prudkém vzestupu – jak kreativně, tak obchodně.

90. LÉTA 20. STOLETÍ

Začátkem desetiletí společnost pokračovala v rozvíjení své tradiční týmové a rodinné filozofie, nyní už s účastí Toniho dětí Sachy a Christiana coby plně etablovaných členů uměleckého týmu TONI&GUY.

Úspěchy Anthonyho a jeho uměleckého týmu v britské kadeřnické soutěži v polovině 80. let se staly pro společnost neocenitelnou motivační vzpruhou a pokračovalo i úspěšné budování pověsti TONI&GUY v médiích. Tyto úspěchy zpečetil i kreativní tým TONI&GUY, který během desetiletí osmkrát zvítězil v kategorii „Kreativní tým roku“.

 

V době extrémního růstu v 90. letech nabrala expanze společnosti na síle. Díky úspěšnému franšízovému programu rychle vznikaly nové salony ve Velké Británii i v zámoří, jelikož mnoho zaměstnanců využilo příležitosti vlastnit svůj vlastní salon TONI&GUY. Do konce 90. let založil Toni dalších 112 salonů ve Velké Británii a k tomu 27 salonů v zahraničí. Mezitím se Guy připojil k Brunovi v USA a společně pokračovali v rozšiřování sítě salonů ve státě Texas.

 

Aby uspokojil rostoucí poptávku po vzdělávání uvnitř i vně společnosti, zvyšoval počet členů i kreativní tým. Tento nárůst opět potvrdil víru bratrů Mascolových v důležitost komunikace a týmové práce. Společnost také pokračovala ve vydávání každoroční kolekce tvořené mezinárodními uměleckými řediteli, aby byla zajištěna kontinuita technik a filozofie TONI&GUY v rychle expandující síti. Rozšiřovala se i řada vlasové péče TIGI, která dosahovala obecného uznání pro kvalitu svých produktů.

 

Toniho dcera Sacha prokázala výjimečný talent již v raném věku a její úspěchy byly oceněny na britských kadeřnických cenách v roce 1991, kdy v pouhých 19 letech obdržela ocenění „Nováček roku“. Na konci desetiletí přidala ke svým trofejím i titul 'Londýnský kadeřník roku', který získala v roce 1999. Díky své výjimečné kreativitě vnesla Sacha do společnosti zcela novou dynamiku tím, že vstoupila do světa módní fotografie a módního průmyslu. Pracovala s mnoha fotografy včetně ikonických osobností, jako jsou David Bailey nebo Rankin, a účastnila se týdnů módy v New Yorku, Londýně, Paříži i Miláně. Jedinečný vhled do uměleckého stylingu a zkušenosti v módním průmyslu měly zásadně utvářet budoucí směřování TONI&GUY.

S cílem vytvořit pevné obchodní zázemí pro své děti Toni v roce 1997 založil kadeřnickou značku salonů essensuals. Kreativního kormidla se ujala Sacha, podporovaná svým obchodně založeným bratrem Christianem. Koncept essensuals se rychle etabloval a přispěl k úspěchu neustále se rozšiřující síti Toniho salonů. S více než 50 salony otevřenými během dvou let se značka essensuals stala nejrychleji rostoucím byznysem, který Toni založil.

LÉTA 2000–2010

Nové tisíciletí znamenalo nejen novou éru, ale také významné změny pro TONI&GUY.

Během desetiletí, v němž společnost oslavila milník čtyřiceti let v podnikání, došlo k rozdělení firmy mezi čtyři bratry. Části TONI&GUY USA a TIGI připadly bratrům Guyovi, Brunovi a Anthonymu, část TONI&GUY global (kromě Ameriky) si ponechali Toni, Sacha a Christian. Každá ze značek pak mohla nabrat nový, vzrušující směr. 

Sacha Mascolo-Tarbuck v pozici globální kreativní ředitelky přinesla divizi TONI&GUY global nový dynamický směr a výrazný posun v zaměření, nyní soustředěném na módní přehlídky. V roce 2004 byla orientace na módu zpečetěna přelomovým rozhodnutím stát se oficiálním sponzorem londýnského týdne módy, které značku TONI&GUY nerozlučně spojilo s módním průmyslem.

Sachin kreativní přístup se následně odrazil i v dramatické změně image značky, když začala řídit všechny reklamní kampaně pro TONI&GUY, label.m a essensuals.

Po oddělení od značky TIGI si Toni a Sacha uvědomili, že potřebují vytvořit novou profesionální řadu vlasové péče, která by podporovala jejich stylingové techniky. Sacha řídila vývoj produktů v úzké spolupráci se svým otcem a v roce 2005 byla na trh uvedena profesionální řada vlasové kosmetiky label.m.

V témže desetiletí byla představena i první řada spotřebitelské vlasové kosmetiky značky TONI&GUY, kterou opět navrhla a vyvinula Sacha Mascolo-Tarbuck. Koncem desetiletí už byla tato řada dostupná po celém světě.

 

V roce 2002 se Sachin manžel James Tarbuck připojil ke společnosti na pozici Global Brand Directora a ve stejném roce spustil kanál TONI&GUY.TV, který byl první svého druhu ve Velké Británii. Brzy následovalo první vydání oceňovaného stejnojmenného spotřebitelského magazínu pro další zvýšení úrovně zákaznické zkušenosti. 

 

Mezitím Toni dále rozšiřoval podnikání a značka TONI&GUY expandovala do nových vzrušujících oblastí. V rodné Itálii byl Tonimu udělen titul Cavaliere Ufficiale (italský rytířský řád) a ve Velké Británii Řád britského impéria za služby kadeřnickému průmyslu.

Právě v tomto desetiletí se také dostavila dvě dosud nejvýznamnější ocenění – značka TONI&GUY dosáhla statusu Superbrand i Coolbrand. Tento úspěch představuje skutečnou poctu klíčovým schopnostem TONI&GUY – pohybovat se na hraně a zároveň zůstat oblíbenou a důvěryhodnou značkou v očích britské veřejnosti.

20160317_Beauty_SH02_0078_prv NEW6.jpg

OD ROKU 2010

VLASY – MÓDA – DĚDICTVÍ

V tomto desetiletí slaví značka TONI&GUY 50 let kadeřnické výjimečnosti, což je vítaná příležitost k uznání a ocenění jejího jedinečného dědictví.

Společnost TONI&GUY upevnila svůj kredit v módním průmyslu, když v průběhu desetiletí nadále rozvíjela partnerství s British Fashion Council. V roce 2010 zaznamenala další kadeřnické prvenství, když Sacha Mascolo-Tarbuck a její manžel James Tarbuck vstoupili do rady British Fashion Council za Vogue Fashion Fund, organizaci podporující talentované mladé návrháře. Ve stejném roce se Sacha a její tým účastnili týdnů módy v Paříži a New Yorku po boku nejlepších britských návrhářů. Společnost TONI&GUY začala navazovat jedinečná partnerství s klíčovými britskými návrhářskými talenty včetně Williama Tempesta, Gilese Deacona, Todda Lynna nebo Jean-Pierre Braganzy.

Díky těmto vztahům mohla profesionální vlasová péče label.m těžit z několika návrhářských kolaborací. V roce 2011 se firma TONI&GUY stala oficiálním sponzorem British Fashion Awards, čímž ještě upevnila svou pozici v módním průmyslu.

 

Navzdory náročnému ekonomickému klimatu pokračoval Toni Mascolo v rozšiřování sítě salonů a přidával do ní nové lokality. Po vzniku nové skupiny salonů, essensuals London, založil Toni své první franšízové ​​salony v Severní Americe – v New Jersey a texaském Plano. Získal rovněž několik dalších ocenění za svůj jedinečný styl vedení, včetně ‚Ceny za celoživotní dílo‘ od organizace Fellowship of British Hairdressing.

 

Kreativní tým TONI&GUY pod vedením Sachy Mascolo-Tarbuck pokračoval v kreativní expanzi a vytvářel módní kampaně, které se objevovaly ve všech klíčových magazínech a publikacích o módě a kráse.

Kreativní ředitelé TONI&GUY’s International vyučili v průměru 100 000 kadeřníků ročně a nadále určovali nové standardy v oblasti úpravy vlasů. Dominovali na udílení kadeřnických cen Avantgarde a každou sezónu vytvářeli vlasový styling pro nejvíce přehlídek londýnského týdne módy.

 

Pokračující digitalizace značky pod vedením Jamese Tarbucka zaznamenala v kadeřnickém průmyslu mnoho nových a vzrušujících prvenství. S globální expanzí TONI&GUY.TV, digitálního magazínu, mobilní aplikace TONI&GUY, e-shopu, bezplatné wi-fi v salonech a vzdělávacích videí ke stažení si TONI&GUY osvojuje stále nové a nové technologie pro komunikaci s kadeřníky i spotřebiteli.

 

S pohledem upřeným do budoucnosti TONI&GUY pokračuje v přijímání nových vzrušujících výzev a spoluprací. V roce 2013 získala značka label.m pečeť nejvyššího módního ocenění, když se stala „oficiálním produktem péče o vlasy londýnského týdne módy“, což znamenalo mezník pro British Fashion Council a významné prvenství pro kadeřnický průmysl. To vše spolu s četnými kolaboracemi s klíčovými britskými návrhářskými talenty posiluje pozici TONI&GUY jako vůdčí kadeřnické značky, pevně zakotvené ve světě módy.